نرخنامه اتحادیه لوله کشی ساختمان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نرخنامه اتحادیه لوله کشی ساختمان
نوشته شده در یک شنبه 21 آذر 1400
بازدید : 286
نویسنده : تاسیساتی تهران

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان

نرخ اتحادیه لوله کشی و تاسیسات مکانیکی هر ساله توسط اتحادیه تاسیسات مکانیکی منتشر میشود, اما به دلیل عدم پایبندی و استفاده از آن در بین کسانی که کار خدمات لوله کشی ساختمان را انجام میدهند خیلی مورد وثوق نیست. علت این مساله هم عدم پوشش و تطابق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان با مخارج واقعی روزمره کسانی است که کار تاسیسات انجام میدهند و بیشتر کلی گویی و نرخ های عمده کاری اجرای لوله کشی و تاسیسات ساختمان است. هرچند که وجود و انتشار لیست باعث میشود که یک معیار مشخصی برای قیمت لوله کشی ساختمان توافق بین طرفین وجود داشته و با توجه به آن مجری و کارفرما قرارداد امضا کنند. نخست یادآوری کنیم که قیمتهای اعلام شده حدود هزینه های تقریبی لوله کشی ساختمان بوده و ممکن است همکاران محترم در نقاط مختلف کشور با سطوح اجرایی متفاوت هزینه بیشتر یا کمتر از این مبالغ رو در نظر داشته باشند . بدیهی است وضعیت شهر و استان و حتی اقتصادی محلی و لول کاری مجری تاسیسات لوله کشی ,  در قیمتهای توافقی با مالکین رابطه مستقیمی دارد .

قیمت نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی

لیست قیمت اجرت تاسیسات مکانیکی

اجرت  (تومان)

قیمت لوله کشی فاضلاب چسبی همراه با ونت دوبل اجرا در زیر سقف کاذب به ازای هر متر طول

50000

قیمت لوله کشی فاضلاب چسبی به سیستم قدیمی اجرا در کف  به ازای هر متر طول

50000

اجرت  لوله کشی فاضلاب بوش فیت  به ازای هر متر طول

45000

اجرت لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 12 الی 40 میلیمتر به صورت انشعابی به صورت توکار به ازای هر متر طول

35000

دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 20 الی 40 میلیمتر به سیستم کلکتوری به شکل توکار  به ازای هر متر طول

28000

دستمزد لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز 18 الی 40میلیمتر به سیستم سنتی به صورت روکار به ازای هر متر طول

40000

دستمزد لوله کشی روکار اب و شوفاژ از سایز 20 الی 50 میلیمتر به سیستم کلکتوری به صورت روکار به ازای هرمتر طول

35000

نصب جعبه کلکتوری به ازای هر عدد 45*45 یا 45*65

650000

نصب جعبه کلکتور 90*45 به ازای هر عدد

700000

کارمزد لوله کشی آتش نشانی از سایز” 1 تا ” 3 به صورت توکار و روکار به ازای هر متر طول

90000

نصب جعبه آتش نشانی به ازای هر عدد

550000

کارمزد  شیر آتش نشانی به ازای هر عدد

280000

بست کاری لوله های فاضلاب با بست های گلابی و غیره به ازای هر عدد

25000

 قیمت لوله کشی ساختمان

همان طور که می دانید قیمت لوله کشی ساختمان بر حسب شیوه بکارگیری لوله کشی، انتخاب لوله های مورد کاربست در فرآیند لوله کشی ساختمان، لوله کشی روکار یا توکار، لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب و در پاره ای از اوقات حتی انتخاب یک تعمیر کار مجرب و کارکشته و یا یک تعمیرکار آماتور و غیر حرفه ای نیز از یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین می توان بر حسب این عوامل مختلف دستمزد لوله کشی ساختمان را برآورد نمود. در خصوص لوله کش نیز حتما پیش از سپردن کار به وی می بایست بر سر قیمت لوله کشی ساختمان با وی توافق کرد و پس از توافق بر سر قیمت تمام شده لوله کشی ساختمان بر حسب عوامل مختلف و نیز دستمزد وی می توان کار را به او سپرد تا برای لوله کشی ساختمان شما مراتب را با دقت نظر خاصی طی نماید.  

دستمزد لوله کشی ساختمان

هزینه کلی لوله کشی ساختمان شامل دو بخش خرید اجناسی مانند لوله و اتصالات و حمل آن و دستمزد لوله کشی ساختمان میشوند . از آنجا که با وجود نوسانات در قیمت خرید لوله واتصالات ثبات و قیمت دایمی وجود ندارد , نمیتوان براورد دقیقی برای هزینه تهیه اجناس نمود .

اما با توجه به ثبات نسبی که در عرف اجرتها و دستمزد های لوله کشی ساختمان وجود داشته و هر سال یک مقداری بین 10 تا 20 درصدی به دستمزد لوله کشی افزوده میشود , میتوان براورد حدودی در این زمینه ارایه داد .

در این راستا میتوان از چند روش برای ارایه قیمت لوله کشی ارایه داد .

توافق قیمت به شکل متری , هر  واحد و چکی . البته برای تعمیرات لوله کشی قیمت معینی وجود نداشته و بایستی توافقی بین کارفرما و مجری پیش از انجام کار و یا در حین انجام کار با جنس یا بدون وسایل انجام بگیرد .

قیمت لوله کشی متری برای مجتمع های ساختمانی بزرگ ارایه میشود , زیرا متراژ کار زیاد است و استفاده از روشهای دیگر برای کمی گرانتر تمام میشود و نا مشخص بودن اجرای کار و تغییراتی که ممکن است در حین اجرا بوجود آید , دست یافتن به توافق را راحت تر میکند.

قیمت لوله کشی آب مصرفی و شوفاژ بصورت متری برای متراژهای بالا رقمی متری 42000 تومان تا 55000 تا سایز 1 اینچ  لوله کشی تک لایه و پنج لایه

لوله کشی فاضلاب پلیکا در حجمهای زیاد  حدود 50000 تومان تا 75000 هر متر

لوله کشی فاضلاب پوش فیت هم متری 65000 تومان تا 80000تومان  .

قیمت اجرای لوله کشی گاز هم تا سایز 3 از متری 12000 تا 17000 تومان .

بست کاری هر عدد 6000 تومان و جوشکاری نبشی پروفیل و ساپورت بندی لوله کشی هم بصورت کیلویی محاسبه میشود .

لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری 45 تا  60000 تومان .

عایق کاری لوله کشی متری 5000 تومان اجرت .گرمایش از کف هر مترمربع 55000 تومان

لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 60000 تومان

هزینه لوله کشی پکیج

هزینه و مخارج لوله کشی پکیج یکی از پرطرفدارترین سرچ های اینترنتی خدمات لوله کشی ساختمان است چرا که بسیاری از مالکنین ساختمانها به دنبال لوله کشی و نصب پکیج دیواری در منزل خود هستند. به طور کلی یک لوله کشی پکیج شامل لوله کشی آب سرد و گرم و رادیاتورها برای یک واحد 100 متری در سال 1400 در حدود 12 تا 15 میلیون تومان آب میخورد این لوله کشی با نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1400 و قیمت لوله اتصالات در حال حاضر است. این نرخ و قیمت لوله کشی و هزینه پکیج برای لوله کشی تک لایه محاسبه میشود. برای استعلام قیمت لوله تک لایه با نمایندگی لوله آذین تهران تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی مترمربعی

برخی مواقع قیمت لوله کشی را برحسب زیربنای مساحت محاسبه میشود. قیمت هر متر لوله کشی رقمی بین 60000 تومان تا 50000 تومان میباشد . این تلورانس قیمتها دلایل زیادی دارد ازجمله اینکه مهارت لوله کش در چه سطحی است واینکه رزومه قوی داشته باشد.

هرگاه قیمتهایی که از افراد مختلف پرس و جو کردید, به شکل قابل توجهی با قیمتهای فوق متفاوت بود مطمین باشید که یک جای کار میلنگد . لوله کشی ساختمان و تاسیسات قلب ساختمان است ,به همین دلیل در هنگام اجرا باید به بهترین نحوه ممکن اجرا شود.

در چند سال اخیر لوله کشی ساختمان های نوساز با تایید مهندس ناظر اجرا میشود.

با همه این اوصاف اجرای یک لوله کشی توسط اطراف مختلف از لحاظ سلیقه و نحوه اجرای لوله کشی رتبه بندیهای متفاوتی میتواند داشته باشد . این تفاوت چه از لحاظ طراحی و چه اجرا و جزییات لوله کشی در طول عمر لوله کشی و مواجه نشدن با مشکلات در طول زمان بسیار مهم میباشد.

اجرت لوله کشی پلی اتیلن

اجرت لوله کشی پلی اتیلن با توجه به تنوع در کاربردهای لوله های پلی اتیلن نرخهای متفاوتی دارد .

درکل دستمزد لوله کشی پلی اتیلن فاضلاب که از نوع جوش اتویی و فیوژن استفاده میشود به دلیل اینکه تعداد مجریان ساختمانی در این رشته کم میباشند , همواره در حدود 20 درصد  قیمت بیشتری نسبت به لوله کشی پلیکا چسبی و پوش فیت دارد .

دستمزد لوله کشی پلی اتیلن آبیاری و کشاورزی نیز معمولا پروژه ای بوده و متری محاسبه نمیشود , اما در متراژهای زیاد در سایزهای تا 2 اینچ میتوان بین 35 تا 48هزار تومان بازه برای دستمزد لوله کشی پلی اتیلن تعیین نمود .

قیمت لوله کشی پلی اتیلن زیرزمین که برای گاز , آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد نیز بسته به نوع کار بوده و هزینه های جانبی در آن بسیار موثر هستند .برای مشاهده قیمت لوله کشی گاز ساختمان به این لینک مراجعه کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: